یزدفردا :، "محمدصادق صادقي" در جلسه ستاد خشكسالي شهرستان گفت :زمين هايي كه در روستاها واگذار مي شود بايد با تدبير و برنامه ريزي شده باشد و از اول به فكر تامين آب شرب آن ها بود.

 بخشدار مركزي تفت ضمن انتقاد از واگذاري زمين در روستاها به افراد غيربومي به عوارض و مشكلات آن اشاره و حفر چاه آب غير مجاز در خانه ها را از نتايج آن عنوان نمود. وي در ادامه بر فرهنگ سازي در مصرف آب تاكيد و افزود: بايد به گونه اي در روستاها فرهنگ سازي كرد كه از آب شرب براي آبياري درختان و پر كردن استخر استفاده نكنند ما در بعضي از روستاهايمان مشكل كمي آب نداريم مشكل كيفي و شبكه رساني آب داريم.

 مشاور فرماندارو مسئول بازرسي فرمانداري نيز در اين جلسه گفت: ما در منطقه بحران زده هستيم . انشعاب هاي غير مجاز در روستاها زياد است. بعضي از افراد هستند كه به صورت غير مجاز از آب استفاده مي كنند.

 وي ضمن تاكيد پلمب چاه هاي آب غير مجاز خواستار تامين آب آشاميدني مناسب شد تا افراد بي بضاعت آسيب نبينند. وي هم چنين خواستار حل مشكل آب هر منطقه با توجه به وضعيت آن روستا شد.

 رييس شركت آب و فاضلاب روستائي تفت هم با بيان اينكه در شهرستان 155 روستا داراي تاسيسات و لوله كشي آب شرب روستائي مي باشند گفت: در شهرستان تفت 22 هزار انشعاب كنتور آب  در سطح روستاها واگذار گرديده است كه جمعيتي حدود 28 هزار نفر در قالب 8300 خانوار در شهرستان از آب شرب روستائي استفاده مي كنند كه  از اين تعداد 19 هزار مسكوني و 16 هزار انشعاب واگذار شده فعال مي باشد.

 "رضا زارع " مشكل عمده اين شركت را دراستفاده  انشعابات آب در روزهاي تعطيل و اخر هفته بيان و افزود : اين مشكل از طرف خانواده هايي است كه در آخر هفته به اين مناطق مي آيند  و اين باعث افت فشار و قطع شدن آب ميشود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا